Współczesny marketing
Żyjemy w czasach, w których trudno jest wyobrazić sobie jakąkolwiek dziedzinę ludzkiej działalności w całkowitym oderwaniu od sieci internetowej. Za pośrednictwem Internetu nie tylko szukamy rozrywki, ale też poszukujemy informacji (zarówno bieżących, jak i tych potrzebnych nam w celach naukowych), utrzymujemy kontakty z bliskimi czy też wykonujemy codzienne obowiązki związane z pracą. Nic więc dziwnego, że do popularnej “sieci” przeniosły się także w dużej mierze działania marketingowe. Oczywiście narzędzia tradycyjnego marketingu, takie jak roll up czy ścianka reklamowa, plakaty i billboardy czy też telewizyjna, radiowa czy prasowa reklama mają się bardzo dobrze, jednak Internet otworzył przed reklamodawcami szereg nowych ścieżek i możliwości. W działaniach e-marketingowych wykorzystuje się szereg specyficznych narzędzi internetowych.
Najpopularniejsze z nich to niewątpliwie pozycjonowanie i optymalizacja – działania mające na celu uzyskanie przez konkretną witrynę www jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych. W tym też celu w treściach umieszczanych na danej witrynie umieszcza się specjalne hasła (czy też mówiąc innymi słowy – słowa-klucze), będące popularnymi frazami wpisywanymi w wyszukiwarki przez internautów. Ponadto dokonuje się odpowiednich zmian w kodzie strony. Innym narzędziem często wykorzystywanym w marketingu internetowym jest tak zwany e-mailing. Polega on na tym, że treści reklamowe i marketingowe wysyłane są do potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej. Popularnym narzędziem jest także tak zwany content marketing. Zgodnie z jego założeniami na witrynach internetowych publikowane są treści wysokiej jakości, z których odbiorca czerpać może zarówno interesującą wiedzę, jak i inne korzyści. Prowadzi to do wypracowania dwustronnych relacji, które mogą zaowocować zdobyciem wiernego nabywcy naszych dóbr czy usług. Oczywiście narzędzi wykorzystywanych w e-marketingu jest znacznie więcej i warto korzystać z ich wszystkich, aby osiągnąć komercyjny sukces.
Najnowsze komentarze